Läs Mer Om Flyttstädning
Mer info flyttstädning?
I en flyttstädning ingår oftast rengöring, dammtorkning och fönsterputsning. Behöver man ytterligare tjänster går det bra att beställa det; till exempel städning av balkong, garage eller förråd.
Om kunden inte är på plats och kan godkänna arbetet innan vår personal lämnar lägenheten anses arbetet som godkänt.
FRIDAY AB använder inte kemikalier vid städning och vi avstår från att använda skrapa vid borttagning av t.ex. betong, limrester, silikon m.m. på fönster, balkongglas, trapp, väggar m.m. då användning av skrapa kan skada ytan. Allt som går att rengöra med miljögodkända produkter, kan vi rengöra.
Kvalitets- och miljöansvarig
Kvalitets- och miljöansvarig är Per-Arne Fors & Ari Jamal, 0765555573
Boknings- och betalningsvillkor
Dessa villkor gäller för bokning av våra tjänster hos FRIDAY.
Minimiålder för bokning
För att boka måste man vara 18 år.
Bokning
Kunden har rätt att göra en kostnadsfri ändring av datum dvs. endast fem arbetsdagar innan utförningsarbetet.
28 dagar eller fler före utförningsarbete: 10 procent av bokningens pris.
27-12 dagar före ankomst: 25 procent av bokningens pris
11-2 dagar före ankomst: 50 procent av bokningens pris.
1-0 dagar före ankomst: 100 procent av bokningens pris.
Vad gäller om jag vill avboka?
Bokning kan avbokas på telefon 08-750 90 93 eller via e-post info@fridaycity.se. Avbokning är giltig först efter skriftlig bekräftelse från FRIDAY.
Observera att ändring av bokning räknas som avbokning av den först bokade tiden.
Vad har kunden för skyldigheter?
- Kunden har skyldighet att själv kontrollera beställning -bokningsbekräftelsen så snart den erhålls. Eventuella felaktigheter måste påtalas omedelbart.
- Kunden måste följa ordningsregler, anvisningar och bestämmelser som gäller för utförningsplatsen.
- Kunden ansvarar själv för alla skador, som uppstår på utförningsplatsen och dess inventarier.
- Kunden får inte utelämna viktiga arbetsplatser och företeelser så som kod och nycklar till någon annan organisation som även har lämnats ut till oss.
Arbetet måste godkännas av kunden innan vi lämnar arbetsplatsen.
- Om ni har godkänt vår bokningstid är ni som kund själv skyldig till all störningar som vi medför.
- Efter fönsterputsning åtar sig FRIDAY AB inget ansvar för vad som sker inom och runt omkring fastigheterna.
- Kunden ska vid bokningstillfället uppge om någon i gemenskapen lider av någon typ av allergi så att FRIDAY har möjlighet att använda rätt medel.
- Kunden är skyldig att meddela om det har rökts förut samt om det är en rökfri zon nu.
- Kunden är skyldig att meddela om det har funnits husdjur och om det fortfarande finns.
- Kunden är ansvarig för att själv skall tömma lokalen vid t.ex. flyttstädning samt vid flyttningen är ni själv ansvarig för att skydda dem olika känsliga möbler, om inte annat överenskommits såsom att vi skulle packa åt er. Uppfylls inte dessa villkor kommer en extra kostnad att debiteras.
För eventuellt tillkommande arbeten, debiteras minst 4 timmar och timpris à 230 kr/tim. Och resersättning ingår i offerten inom Stockholm T-linjen.
När vi väl har utfört arbetet och det blir godkänt av beställaren så är vi inte ansvariga för ev. fel och brister.
För eventuellt tillkommande arbeten, på icke ordinarie arbetstid tillkommer ett timpris à +75%/tim eller helger 100 %.
För ändrings- och tilläggsarbeten, kommer debitering i dialog med beställaren att förhandlas fram, för bästa resultat för bägge partner, vid varje enskilt tillfälle.
Rengöringsmedel som skall användas, kommer i dialog med beställaren att vara miljögodkända.
I priserna ingår ej: fönsterputsning som kräver invändig lyftanordning, igen skruvade fönster skrapning av fönster. Balkongglas, fasadrengöring, och borttagning av onormala kvantiteter av limrester, silikon och målarfärger t.ex. på golv, balkongglas, väggar och parkettmaterial, och onormala kvantiteter av hårda material som betong etc. i utrymmen som t.ex. trapphus.
I priserna 1-80 m² ingår: ett badrum, ett kök samt i köket ingår enbart en spis, ett kylskåp och en frys.
I priserna 81-150 m² ingår: två badrum, ett kök, en spis, två kylskåp och en frys. FRIDAYAB ansvarar inte för befintlig skada som har uppstått på t.ex. fönster, vägg, material, balkongglas, eller under eventuell befintlig täckpapp.
Om kunden inte är på plats och kan godkänna arbetet innan vår personal lämnar lägenheten anses arbetet som godkänt. FRIDAY AB använder inte kemikalier vid städning och vi avstår från att använda skrapa vid borttagning av t.ex. betong, limrester, silikon m.m. på fönster, balkongglas, trapp, väggar m.m. då användning av skrapa kan skada ytan. Allt som går att rengöra med miljögodkända produkter, kan vi rengöra.
Fakturaavgift Vid fakturabetalning tillämpas en avgift på 75 kronor. Betalning mot faktura sker endast efter särskild överenskommelse. Vi debiterar 30 % extra av total beloppet t.ex. vid beställningen av hushållstjänst eller rotavdrag på grund av administrativa arbetskostnader.
Månads faktureringsavgift på 50 kr tillkommer. Om ni önskar slippa faktureringsavgift går det att lösa betalningen av städningen mot en förskottsfaktura. Beloppet för städningen skall då betalas samma dag som beställningen görs.
Vid faktura vi behöver personnummer för kreditupplysning
Varför behöver jag uppge mitt personnummer när jag beställer era tjänster?
Vi måste plocka fram din folkbokföringsadress samt göra en kreditbedömning för att kunna erbjuda dig att betala via faktura.
Tar ni en kreditupplysning?
Det görs en kreditbedömning där vi kontrollerar ett antal olika saker. Det kan t.ex. vara din adress, identitet, betalningsförmåga m.m. I vissa fall innebär det även att vi tar en komplett kreditupplysning, dock påverkas inte din framtida kreditvärdighet negativt.
Hur och när får jag min faktura?
Din faktura skickas till din e-postadress. Fakturan skickas vanligtvis vardagen efter färdig arbete vid kontant betalning .
VIKTIGT – Om du fyllt i formuläret ovan och skickat din bokning till oss, men inte fått en bekräftelse inom 24 timmar – vänligen kontakta oss igen, utan ett svar från oss så är ni inte bokade.
Lägenheten/huset skall vara tömd vid städningen.
Ifall att några möbler kommer att stå kvar då är det viktigt att det meddelas vad som står kvar och om det önskas att ska flyttas runt och städas under/bakom, för detta tillkommer en avgift.
Om du bestämmer dig för att göra en bokning, skulle du i så fall kunna vara vid lägenheten/huset och släppa in oss samt lämna nyckel?
Du kan nedan se vår prislista, priserna är det TOTALA priset du kommer få betala till oss. Resterande ansöker vi om till skattemyndigheten och får betalt direkt av dom när ansökan blir godkänd.
Betalning för städningen sker via faktura på 10 dagar. Denna faktura skickas via Mail till den mailadress du anger som kontaktadress.
Vid en Helgstädning, dvs. Lördag, Söndag eller ev. Röda dagar tillkommer 400 kr efter RUT-avdrag.
Om ert hus har en källare – inredd källaryta, dvs inte ett förråd – räknas den in i den totala boytan, se tabell för din prisuppgift.
Pristabell efter RUT-avdrag
0 – 49 Kvm = 1750 kr
50 – 59 Kvm = 1900 kr
60 – 69 Kvm = 2150 kr
70 – 79 Kvm = 2350 kr
80 – 89 Kvm = 2550 kr
90 – 99 Kvm = 2750 kr
100 – 114 Kvm = 2950 kr
115 – 124 Kvm = 3150 kr
125 – 136 Kvm = 3350 kr
137 – 148 Kvm = 3550 kr
149 – 159 Kvm = 3750 kr
Över 159 Kvm, begär offert
För städning av tilläggsytor tillkommer debitering enligt följande (Efter RUT-avdraget):
Vanlig balkong: 150 kr/st
Inglasad balkong/altan: 300/400 kr
Garage: 200 kr
Ute/Källarförråd: 200 kr (Under 10 Kvm)
Persienner: 150 kr (Avser upp till 10st)
Vattenlås: 150 kr/st
Bastu/Spaavdelning: 400 kr
Se här Nya regler för rot- och rutarbete den 1 januari 2016
Det går ej att använda sig av RUT vid städning av dödsbo
För att vi ska kunna ansöka om RUT-avdraget samt göra en anmärkningskontroll om du önskar betala med faktura behöver vi ditt personnummer.
Kontorets öppettid, vardagar: 07.00 – 17.00
Lunch mellan: 12.00 – 13.00
Helgdagar – Stängt
Även om kontoret är stängt genomför vi städningar helger och helgdagar.
Eventuella brister skall reklameras senast inom 24 timmar från städdagen, via telefon till städledaren, vars kontaktuppgift har skickats med e-post. Notera även att vi behöver få tillgång till bostaden för att åtgärda eventuell reklamation innan ny hyresgäst/köpare flyttat in. Observera att vi inte kan ge någon kompensation om ni åtgärdar ev. brister själva, då vi måste få chans att åtgärda dessa enligt vår kvalitetsgaranti.
En flyttstädning bör besiktigas samma dag efter att städningen är klar för att vi skall kunna hinna åtgärda eventuella brister innan ny hyresgäst/ägare flyttar in.
Vi bifogar även en .pdf med information om RUT-avdraget så att du är införstådd hur det fungerar. Viktigt är att ni läser igenom informationen vi bifogat innan ni bokar städning.
Skulle vi av någon anledning få avslag på ansökan för avdraget förbehåller vi oss rätten begära resterande summa från dig, detta har dock aldrig hänt ännu.
Vi förbehåller oss rätten av avsäga oss en städning ifall vi anser att lägenheten är onormalt nedsmutsad, dock ger vi dig möjligheten till timdebitering eller ett nytt fast pris baserad på lägenhetens befintliga skick.
OBS! Detta är mycket ovanligt, men det händer ibland att vi kommer till lägenheter som snarare behöver en sanering och inte en flyttstädning.