Lediga jobb & CV

Följ oss:

FRIDAY RIV, STÄD & BYGG SERVICE AB

HELLO

YOUR NAME

Feugiat ipsum consteur magnaenim exrciation

 

Jobb att trivas med och lyckliga med att jobbet styr livet

 

FRIDAY SERVICE får du ett jobb att trivas med. Vi ger dig möjlighet att utvecklas och tjänsten kräver att du är självgående och tar egna initiativ. Här får du möjlighet att ge hög service och den goda kvalitet som våra kunder förväntar sig av FRIDAY SERVICE AB.

 

Alla våra medarbetare har kollektivavtal vilket innebär att vi betalar ut avtalsenliga löner och pensionspremie. Framför allt har du som medarbetare hos oss erforderliga försäkringar om något skulle inträffa på jobbet.

 

Eftersom vi arbetar med ett eget koncept när det gäller pruduktmetoder, kvalitet, miljöarbete, arbetsmiljö, ergonomi, säkerhet och kundbemötande får alla våra blivande medarbetare gå en introduktionskurs hos oss innan de får gå ut och jobba hos våra kunder.

Detta gäller även om du tidigare har jobbat med liknande arbetsuppgifter.

 

För att kunna arbeta hos oss vill vi att du skall kunna utrycka dig i tal och skrift på svenska eller engelska. Helst ser vi att du har jobbat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Den viktigaste egenskapen är dock att du delar våra värden och vår företagskultur och att du är beredd att ge våra kunder den bästa tänkbara kvalitet med minsta möjliga miljöpåverkan.

Bli vår nya medarbetare

 

Vad roligt att du vill jobba med oss! Vi hör av oss snarast möjligt då du har skickat in formuläret nedan. Om du blir kallad till intervju vill vi att du tar med ett utdrag från belastningsregistret. Detta för att våra kunder ska känna sig helt trygga med att släppa in våra medarbetare i hemmet eller arbetsplatsen.

 

Blanketten för att begära utdraget hittar du här. När du får brevet från Polisen vill vi att du tar med det oöppnat till anställningsintervjun. Anledningen till detta är att det annars är möjligt att plocka bort sidor ur utdraget.

 

Vi ser fram mot att höra av dig!

Kalkyl & inköp

OM TJÄNSTEN

 

Som kalkylator med inköpsansvar har du en central och viktig strategisk roll inom företaget för att skapa förutsättningar för att åstadkomma god arbetsmiljö, rätt produkt, rätt kvalitet och förutsägbar lönsamhet i våra projekt. Förutom att arbeta med kalkylering och driva ett aktivt inköpsarbete har du ett intresse för och bidrar med att utveckla våra arbetsmetoder och rutiner i inköps- och kalkylarbetet.

 

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av att kalkylera kostnader för projekten, ta in anbudsofferter men även att ansvara för inköp, samt att upprätta och utveckla affärsrelationer och implementera strategier för att göra kostnadsbesparingar och hitta innovativa lösningar. Du kommer ingå i företagets projektgrupp och rapportera närmast till Kalkylchefen/Arbetschefen och VD.

 

 

 

KVALIFIKATIONER

 

Du har grundläggande gymnasium utbildning och erfarenhet av liknande tjänst. Lämplig bakgrund är att du har minst 2 års erfarenhet från byggbranschen och minst 2 års erfarenhet av kalkyl- och inköpsarbete. Du arbetar dagligen med dessa frågor i dag och kommer från ett mellanstort eller större byggföretag. Arbetet genomförs många gånger under tidspress vilket ställer krav på stresstålighet. Du har en viktig roll i att skapa förutsättning för att åstadkomma kvalitet och lönsamhet. Du är noggrann, systematisk och attraheras av att vara en viktig del av många varierande projekt i många olika skeden. Du är logisk/analytisk, resultatinriktad, samarbetsorienterad, har öga för detaljer och bra på att prioritera.

 

 

 

ARBETSUPPGIFTER

 

Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att kalkylera kostnader för projekten, upprätthålla förfrågningsunderlag, ha kontakter med leverantörer och underentreprenörer och sedan utvärdera deras inkomna anbud. Du tidsplanerar, tar fram underlag för riskinventering och undersöker tekniska lösningar m.m. Dessutom skriver du anbudsbrev, tar fram underlag till slutgenomgångar och fungerar som stöd vid förhandlingar och deltar i slutgenomgångar. Du följer sedan med i de projekt vi erhåller där du är med och följer upp produktionsvärdena som avdelningen har nytta av för framtida projekt.

 

 

KRAV

 

– Du har arbetat i byggbranschen i minst 5 år varav minst 2 års erfarenhet av . alkyl- och inköpsarbete

 

– Du kommer från ett mellanstort/större byggföretag och organisation med , liknande arbetsuppgifter

 

– Du är van vid och utläsa bygghandlingar och ritningar – Du kan snabbt sätta dig in i kalkyl- samt mätningsprogram

 

– Dina kunskaper i Officepaketet är mycket goda, såsom Excel

 

– Ditt sifferintresse är genuint och du har god kännedom om byggbranschen

 

– Du har vana att göra lönsamma affärer – sinne att förhandla och göra ”business”.

 

– Du är van att arbeta i byggrelaterade kalkyl/inköps program

 

– Du är social, driven och har en nyfiken personlighet

 

– Du har B-körkort

 

 

VI ERBJUDER

 

Omväxlande arbete och stor delaktighet med mycket goda utvecklingsmöjligheter i ett spännande byggföretag i utvecklings- och expansionsfas. Generösa löneersättningar och pensionsvillkor, förmåner och karriärsmöjligheter för rätt person. Stimulerande och utvecklande miljö med intressanta och varierande projekt, trevliga medarbetare och spännande framtidsutsikter

Arbetsledare

FRIDAY AB är ett serviceföretag i Stockholm, västmanland & Gävelborg vi arbetar för att skapa personliga relationer och ge god service.

 

För oss är det viktigt att var en attraktiv arbetsplats för våra medarbetare och detta gör vi genom ständig utveckling, eget ansvar och att alla skall må bra. Det är så vi får de bästa medarbetarna och gör det möjligt för dem att prestera sitt bästa varje dag.

 

Vi vill nu utöka vår kompetens och söker därför arbetsledare.

Du som söker bör därför ha

 

minst gymnasieutbildning inom bygg och yrkesbevis

minst 3 års erfarenhet som arbetsledare

vana att jobba med Arbetsmiljö/Kvalitet/Miljö, gärna BF9K

kunskap gällande kalkyl och ekonomiuppföljning

behärska svenska i tal och skrift

datorvana

vana att arbeta i projektstyrningssystem

Arbetsmiljöansvar, BAS P/ BAS U

Heta arbeten

goda kunskaper i AB04 / ABT06

Körkort: B-körkort erfordras. Tjänstebil kommer att erbjudas.

 

Att arbeta självständigt, effektivt och mångsidigt är en självklarhet för oss eftersom vi ställer höga krav på kvalitet. I vår policy ingår att vi skall vara glada, positiva och tillmötesgående med våra kunder, leverantörer och medarbetare.

 

Grovstädning

Friday Riv, Städ och Bygg AB är ett allserviceföretag med 10 års erfarenhet i branschen. Vi är ISO-certifierade inom kvalitet (ISO 9001), miljö (ISO 14001) och arbetsmiljö (OHSAS 18001),

 

Friday är ett bolag som jobbar med allt inom städning, klotter & asbestsanering, transport, flytt & bud, rivning, sanering, demontering, betoggolvslipning, trägolvslipning, håltagning, bilning, byggarbeten och uthyrning av personal.

 

Vår målsättning är att alltid kunna erbjuda en förstklassig service till rimliga kostnader.

 

ARBETSUPPGIFTER OCH KRAV

 

För ett projekt behöver vi omgående tre duktiga grovarbetare. Du ska ha minst två års erfarenhet och vana vid heta arbeten.

 

För att kunna läsa instruktioner och ritningar samt skriva och kommunicera med dina kollegor är det viktigt av säkerhetsskäl att kunna svenska.

 

Har du vana av mobila arbetsplattformar och heta arbeten är det ett plus

 

Körkort

 

Varaktighet, arbetstid

 

5 dagar - 3 månader

 

Heltid

men kan leda till en fast tjänst.

 

Lön

 

timlön

 

Ansökan

 

Sista ansökningsdag: 2016-

Vi tar emot ansökan via e-post: grovstad@fridaycity.se

Kontaktpersoner

 

Arbetsgivare

 

Friday Riv Städ Bygg

Bank

Friday riv, städ & bygg AB

Besöksadress: Sollentunavägen 116 BV

191 45 Sollentuna

Tel: 08 750 90 93

 

Faktra adress: Box : 70 83

164 07 Kista

e-faktura@fridaycity.se

 

www.fridaycity.se

info@fridaycity.se